Mentiin ajoissa ja löytyi hyvät paikat. Istuttiin katukahvilassa, jonka edestä EK kulki. Porukkaa sankasti ja muutamat perheet illastivat siinä 5 m radasta. Aika pitkä suora, jonka lopussa otettiin kahdella chikaanilla tolkuton vauhti pois 100 m ennen meitä. Siitä kohdaltamme kierrettiin liikenneympyrä 90 astetta ja sitten nopea suora 300 m; täyskäännös ja takaisin samaan ympyrään ja sen kautta ulos taas 90 astetta ja pikkukadun kautta väljemmille vesille. Jokainen kiersi kahdesti ohitsemme. Erittäin hyvä seurantapaikka. Meno, vaihtopaukut ja peräliekit ovat kyllä aika vaikuttavat, vielä kun EK ajettiin kaupungin hämärissä valoissa täysillä ajovaloilla . Tässäkin sarjassa on isot voimat liikkeellä ja maailman kärki menee kyllä kovaa. Valitettavasti nuoriso seurasi jopa ympyrän perällä, josta pienikin virhe olisi heitä listinyt ja muutenkin rataa ylitettiin autojen välillä vaikka järjestysmiehiä oli paljon. Ei käynyt heitä kateeksi !
Skodan Fabia-tallilla on jotain 8 autoa mukana ja neljä kärjessä tällä EK:lla, Juho Hänninen kakkosena. Juho voitti viime vuonna koko tämän IRC-sarjan, mutta nyt on kolmantena. Al Attiyha (Quatar; Ford Fiesta S2000) johtaa ja meno oli todella vakuuttavaa. Uskon, että joku virhe pudotti tai sitten ei halunnut riskeerata kaupunkisyheröissä, vaan työ tehdään maastossa pitkillä pätkillä. Tulevaisuus näyttää hänellä hyvältä niinkuin myös Juholla.
Huomenna jatkuu; puolet asfaltilla ja puolet soralla. Soratie täällä on kauheaa kivikkoa ja keskeytyksiä tulee vääjäämättä. Joka on ajanut Akamaksen tietä, voi kuvitella kun ajetaan oikein isoa lujaa. Nopeus ei ratkaise, vaan nopeuden ja kalustoa säästävän ajon kompromissi..
Tässä tulokset kaupunki EK:lta:
http://irc-results.com/2011/cyprus-rally-2011/
PS. Skoda-tallilla on avoimien ovien päivät pe-su siellä sataman rallivarikolla - kaikki miehistöt on paikalla kun eivät aja. Olis kiva käydä jutustelemassa...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti